Být spolupracovníkům v produktové podpoře co nejblíže
|
Zbyněk Kuběj posílil produktový tým OVB již v průběhu roku 2022. Absolvent Obchodně podnikatelské fakulty Slezské univerzity v Opavě je zkušeným praktikem zejména v oblasti neživotního pojištění, kterému se věnuje přes 18 let. Jeho dlouholeté zkušenosti z různých pozic ve firmách spojených s financemi jej po roce a půl zkušeností v OVB posunuly na pozici vedoucího produktového a analytického oddělení. Zeptali jsme se ho na profesní zkušenosti, úkoly a vizi jeho oddělení a něco málo prozradil i ze svého soukromého života.
V pojišťovnictví, respektive oblasti neživotního pojištění se pohybujete dlouhá léta. Čím si vás neživotní pojištění získalo?
Jak to často bývá, velkou roli v tom hrála náhoda. Po dokončení vysoké školy jsem přemýšlel, čemu bych se chtěl ve svém profesním životě věnovat a náhodou jsem se dostal do makléřské společnosti, která se zabývala hlavně pojištěním podnikatelů. Začal jsem na nejjednodušším pojištění, a tím je pojištění vozidel a už to mě zaujalo. Následně jsem se dostal i k pojištění majetku, měl jsem se starat o své první klienty, a bylo rozhodnuto. Neživotní pojištění má pro mě zvláštní kouzlo v tom, že se týká i spousty zdánlivě nesouvisejících věcí k dané situaci. A o těchto věcech je nutné přemýšlet a aplikovat je.
Za svoji kariéru jste působil v pojišťovně, v makléřské společnosti a máte i bohaté zkušenosti ve strukturovaném prodeji. Čím vás OVB oslovila, že jste s ní spojil svůj další profesní život?
Svým postavením na trhu. Více než třicetiletou historií je OVB faktickým zakladatelem finančního poradenství v ČR a je to velmi dobře fungující společnost se zahraničním zázemím, která na našem trhu nemá podobného konkurenta. A kdo by přece nechtěl být součástí úspěšné společnosti?
Čím je OVB specifická?
Svou velikostí, schopností přivádět nové a nové spolupracovníky, které kvalitně zapracovává, a opravdu vynikajícími výsledky. A samozřejmě také vlivem spolupracovníků na vývoj a směr celé společnosti.
Jak hodnotíte současné produktové portfolio OVB?
Máme všechny produkty, které potřebujeme, nechybí nic zásadního. Výběr partnerů v OVB podléhá velice přísným schvalovacím postupům. Sázíme na prověřené a renomované společnosti. Naše portfolio není vůbec uzavřené. Pokud bude nějaký produkt opravdu stát za to a vyhodnotíme, že je potřeba ho mít v portfoliu, nevidím důvod, proč jej tam nezařadit.
V OVB působíte bezmála dva roky. Od 1. ledna 2024 máte na starosti celý produktový a analytický tým. Jaké máte plány, vize?
Produktové oddělení má mít podle mého názoru dva cíle. Zajistit fungování společnosti po produktové stránce, tedy zajistit, aby spolupracovníci měli všechny produkty, které k práci potřebují. To je taková ta neviditelná práce, která je ale samozřejmostí.
Druhý cíl pak souvisí s pomocí spolupracovníkům, kdy mojí představou je, aby jim jednotliví analytici pomáhali s jejich těžkostmi, problémy a dotazy v rámci svých produktových kompetencí. To je má hlavní vize. Být mnohem blíž poradcům a vytvářet pro ně tento systém pomoci, různých podpůrných nástrojů, prezentací a podobně. Jinými slovy poradcům usnadnit a urychlit práci.
Základem prezentací a různých školení musí být důkladná analýza všech produktů, což je další velmi důležitá součást naší práce. Jsme také schopni spolupracovníkům pomoci s nástroji všech našich produktových partnerů, připravovat ve spolupráci s partnery exkluzivní produkty a v neposlední řadě také získávat a zpracovávat náměty od spolupracovníků. Jedním z mých hlavních cílů je, aby poradci měli jistotu, že se s produktovým dotazem mají u nás na koho obrátit.
Čím dalším se chcete jako oddělení zabývat?
V budoucnosti také počítám s tím, že členové oddělení budou po ruce marketingovému oddělení na komunikaci s médii.
Jaké principy, které vám ze zkušenosti fungovaly, chcete aplikovat nebo dále rozvíjet?
Nevím, jestli je možné mluvit o principu, ale stačí obyčejný lidský přístup. Roli analytického produktového oddělení je nutné chápat jako otevřenou platformu, do které má formou různých dotazů, podnětů a připomínek přístup skutečně každý ze spolupracovníků. Je to oddělení pro spolupracovníky, nikoliv obráceně.
Se svými dotazy se tedy spolupracovníci mohou obrátit na analytika životního a neživotního pojištění, investic vč. DPS a úvěrů vč. hypoték.
Co rád děláte ve volném čase?
Mým hlavním koníčkem jsou mé dvě dcery, takže hodně volného času trávím s nimi. Jinak je to squash a případně i další sporty, na které mi teď ale nezbývá moc času. Rád mám také všechno okolo aut, takže sleduji novinky, mám rád motorsport.
V neposlední řadě je mým koníčkem i práce. Protože, jak jsem říkal, v neživotním pojištění souvisí všechno se vším, takže podněty na vylepšení a různé životní situace jsou všude kolem nás, tedy impulzů na přemýšlení je pořád skutečně hodně.