Richard Beneš: OVB upevňuje pozici jedničky na trhu finančně poradenských společností

|

V OVB jste již přes 16 měsíců, co se za tu dobu u vás přihodilo?

U mě konkrétně se stalo, že u mého prvního a zároveň zatím posledního rozhovoru pro OVB Journal v lednu tohoto roku jsem byl v OVB zodpovědný za produkty a marketing. Od únoru 2014 mi trochu přibyla agenda:)– nyní mám na starosti obchod a produkty. Oblast marketingu jsem předal novému kolegovi Dušanovi Pavlů, se kterým úzce spolupracuji na řadě aktivit pro naše spolupracovníky.

Co tato změna ve funkci pro vás konkrétně znamenala?

No upřímně – více práce :). Kdo na trhu má 20 zemských ředitelů a desítky regionálních a dalších ředitelů, se kterými pravidelně komunikuji a snažím se podporovat jejich podnikání v OVB. A každý je navíc osobnostně jiný a má jiné požadavky od centrály. Je pravda, že jsou dny, kdy řeším věci od Šumavy k Tatrám, ale to k této pozici prostě patří. Na druhé straně mám v týmu skvělé lidi, kteří dokážou promptně pomáhat našim spolupracovníkům, ať už se jedná o kolegy z analytického centra, z týmu ADS či z personálního oddělení, za což jim velmi děkuji.

Navíc si myslím, že dříve v OVB nebylo úplným zvykem, aby na akce obchodních struktur jezdilo vedení centrály OVB s prezentací na podporu podnikání. My to děláme rádi, je to naše práce být v terénu, pomáhat strukturám a zároveň si přímo brát zpětnou vazbu pro centrálu. Nechceme řídit společnost z kanceláře, to umí málokdo :). Jen za letošní rok jsme podnikli s Miroslavem Řezníkem přes 50 výjezdů na akce našich obchodních struktur.

Co se nejvíce povedlo za poslední rok?

Nejdříve bych ze své pozice obchodního ředitele chtěl poděkovat všem spolupracovníkům za skvělou produkci v roce 2014. Když si uvědomíme, že fungujeme na klesajícím trhu ŽP, bez extra tržních stimulů á la unisex, navyšování do 3. pilíře penzijního připojištění atd., tak OVB upevňuje svoji pozici jedničky na trhu finančně poradenských společností. Jen uvedu 2 jednoduchá čísla. Zaprvé každý 3. nový klient získaný přes finančně poradenské firmy je klientem OVB. Zadruhé dosahujeme na trhu již tradičně největšího náboru nových spolupracovníků. Každý 2. nový spolupracovník začíná v OVB. Za to vám, spolupracovníkům OVB, patří velké uznání, skvělá práce. Děkujeme.

A konkrétně – jaké aktivity se povedly?

Víte, že jsme slíbili na kvartální bázi přípravu exkluzivních produktů s našimi obchodními partnery. Výsledkem je spuštění cca 30 produktových novinek za posledních 18 měsíců. Hledáme s partnery aktivně nové příležitosti, nečekáme pasivně, s čím přijdou… Co mě ale hlavně těší, protože jsme obchodní firma, že většina novinek vedla k 20 až 30% nárůstu produkce, a to je ta hlavní odpověď na to, proč to vlastně děláme… Plus jsme zařadili do portfolia v únoru 2014 nového partnera – Pojišťovnu České spořitelny – s exkluzivním produktem a názvem OVB Flexi.

V oblasti hypoték, na které jsme se chtěli silně zaměřit, jsme zaznamenali meziroční nárůst produkce o 25 %, děkujeme. Pro spolupracovníky jsme připravili řadu podpůrných nástrojů, ať jsou to srovnávače sazeb, slevové rozpočty na sazby a poplatky, soutěže či jednodušší procesy pro VIP poradce. U investic – další významná růstová oblast – jsme dosáhli dokonce 35% nárůstu produkce, opět děkujeme. Je zřejmé, že i díky nefungujícímu penzijnímu pilíři už opravdu nastal čas, aby se Češi naučili pravidelně přispívat do podílových fondů. Pravidelně již spouštíme kampaně na vytěžování našeho obrovského kmene klientů.

Jaké se uskutečnily obchodní akce a s jakými výsledky?

V červnu letošního roku jsme uspořádali dva motivační semináře pro vybraná GST a BL. Akce byla hodnocena z řad účastníků velmi pozitivně, každý spolupracovník si odnesl ze semináře tříměsíční plán na zvýšení produkce a náboru pod úzkým dohledem svých nadřízených. Nyní ještě nemáme konkrétní čísla k vyhodnocení, ale předpokládáme, že tyto semináře budeme v roce 2015 opakovat.

Dále v průběhu celého roku probíhaly v zemských ředitelstvích tzv. teleparty na podporu náboru a klientů. Navíc centrála umožňuje díky speciální IT aplikaci propojit všechny kanceláře po celé ČR, takže mohou soutěžit proti sobě nejen lidi v jedné kanceláři, ale klidně Praha proti Brnu :). Navíc aplikaci mohou využít ředitelé na tzv. videokonference a nemusí objíždět všechny svoje kanceláře. Využijte toho pro úsporu vašeho času, stačí PC, kamera a slušné připojení na internet.

Slyšeli jsme, že dokonce probíhaly nějaké sázky mezi centrálou a zemskými řediteli na zvýšení produkce?

Ano, a musím říci, že ty sázky jsem vždy „velmi rád“ prohrál. Každá sázka totiž vedla ke splnění navýšení produkce a s tím jsem musel být jako obchodní ředitel spokojený :). Navíc odměnou bylo setkání vedení centrály s nejlepšími spolupracovníky z daného ředitelství a výměna názorů na dění na trhu a v OVB. Například prohraná sázka s Pavlem Horákem znamenala, že jsme pro jeho cca 50 lidí uspořádali klasickou grilovačku u centrály OVB. Navíc spolupracovníci měli možnost si projít centrálu, potkat se s vedoucími jednotlivých týmů, kteří jim vysvětili, jak to na centrále funguje (ADS, personální oddělení, zpracování smluv, provize atd.). Pikantní bylo, že klobásky a maso griloval chvíli i pan Řezník, který tak mohl dostát svému jménu :). Já jsem mu sekundoval s čepováním piva.

A jak se rozjely korporátní obchody v roce 2014?

Obchodně velmi úspěšně. V letošním roce cílíme na šesticifernou laťku v počtu bankovních jednotek, za což děkuji zejména strukturám, které se tomuto typu obchodu věnovaly. Myslím, že na centrále se nám podařilo zajistit kvalitní podporu včetně procesů a podpůrných materiálů.

A jak dopadla zcela nová ředitelská konference 11. 9. v Brně?

Za mě velmi podařená akce. Ale můj názor není důležitý, vizitku nám vystavují naši ředitelé, pro které akce byla. Proto jsme si nechali udělat mezi nimi anketu, ať pracujeme s fakty, a nikoliv s pohledem líbí/nelíbí. Anketa dopadla celkem jednoznačně, ředitelé byli s akcí velmi spokojeni, kvitovali nejen místo (Sono Centrum), ale zejména obsah konference. Konference byla ještě obohacena o vystoupení Zdeňka Pohlreicha s jeho životním příběhem. Pro příští rok byl  řediteli odsouhlasen model jedno velké FKT na jaře s partnerským veletrhem a povyšováním a na podzim uzavřená ředitelská konference pro „D“ pozice.

Je něco, co se skutečně nepodařilo rozjet?

Ano, bohužel. Našim spolupracovníkům jsme slíbili na jarním FKT, že přijdeme s profesní odpovědností na krytí potenciálních škod nejen za prodej ŽP, ale i za investice, hypotéky, stavební spoření a další produkty. Protože jde o novinku, která má návaznost na spoustu věcí, jako je NOZ apod., a konstrukcí jde o složitý produkt, zatím ho nemáme, nicméně na něm pracujeme dál. Naši spolupracovníci se ale nemusejí ničeho dnes obávat, jsou pojištěni díky pojistce OVB Allfinanz.

Jaké nové benefity jste připravili pro spolupracovníky?

Nemůžu začít jiným benefitem než operativním leasingem. Musím se přiznat, že za poslední 3 měsíce, co jsem jezdil do struktur, jsem si více připadal jako prodejce aut než obchodní ředitel :). Tolik otázek na tzv. operák jsem opravdu nečekal. Myslím, že dnes bych mohl z fleku jít prodávat auta do leasingové společnosti :). Ale vážně – v září jsme spustili exkluzivní nabídku operativního leasingu pro naše poradce. Tímto krokem chceme ještě více usnadnit podnikání v OVB. Nechceme, aby poradci měli dennodenní starosti se svým vlastním autem… Tato nabídka v sobě obsahuje skutečně vynikající poměr cena/výkon. Za exkluzivní měsíční pronájem nového auta získává spolupracovník plnohodnotný leasing vč. celoročního servisu, dálniční známky, silniční daně a hlavně i zimní pneumatiky a jejich skladování. Tento benefit určitě pomůže i v rámci náboru nových spolupracovníků. Jen za první 2 týdny jsme obdrželi přes 350 poptávek, což je důkaz, že máme pro poradce opravdu skvělý benefit. Dále jsme spustili výhodné tarify na odběr plynu a elektřiny. Vyjednali jsme speciální tarif pouze pro OVB, který může přinést poradci úsporu v tisících korunách. Zkuste si spočítat svoji úsporu na optimumovb.cz, funguje to.

Co nás čeká do konce roku 2014?

V listopadu uspořádáme řadu motivačně vzdělávacích setkání určené pro spolupracovníky, a to v 5 městech ČR. Cílem setkání je ukázat produkty, jako je životní pojištění, hypotéky či investice, trochu netradičním způsobem – na rozdíl od klasických produktových školení. Chceme se zaměřit na aktuální trendy v prodeji, nové cílové skupiny, klíčové benefity při obchodní argumentaci a na data z výzkumů na životní pojištění. Dále pro měsíc říjen jsme vyhlásili akci „Rekordní měsíc“, kdy chceme společně s vámi dosáhnout nejlepšího výsledku v letošním roce. Pokud by každý z vás právě v měsíci říjnu dosáhl svého letošního rekordu, pak můžeme interně i externě potvrdit postavení jedničky na trhu finančního poradenství v ČR.

Posledně jste se zmínil, že začnete pravidelně běhat, a proto jste si koupil nové boty. Jak jste na tom?

Výborně, zlepšil jsem se o 100 %. Byl jsem běhat ne jednou, ale už dvakrát… Tak zkuste se mě zeptat příště, to už na tom snad budu lépe.

Co byste chtěl říct závěrem?

Rád bych chtěl některým spolupracovníkům vzkázat, aby neřešili konkurenci. Konkurence řeší nás, a to je dobře. Jsme jednička na trhu. A kdo by chtěl dělat pro dvojku či snad trojku, že? Za sebe bych chtěl zdůraznit, že na centrále se snažíme a snažit se budeme připravovat takové aktivity a podporu, aby vaše podnikání v OVB bylo skutečně co nejsnazší. Přeji vám hodně pracovních a osobních úspěchů do konce roku a v roce 2015.

RICHARD BENEŠ

V OVB působí již 16 měsíců, v březnu 2014 byl jmenován obchodním a produktovým ředitelem. Vedle produktových novinek se tak stará o podporu obchodních struktur a nové benefity pro poradce. Jeho cílem je usnadňovat spolupracovníkům podnikání v OVB Allfinanz.

Vychovává dvouletého syna a čtyřletou dceru. Rád se věnuje sportu, především basketbalu, tenisu a golfu.