A od auta chytl i dům

|

Simona Řehulková se s oblastním ředitelem OVB Tomášem Jakubíkem poprvé zkontaktovala před více než 8 lety. Důvodem byla chystaná rekonstrukce koupelen, na kterou potřebovali Řehulkovi úvěr. Ale Tomáš Jakubík se jako správný profesionál v oboru podíval na kompletní finanční portfolio. Ještě že tak.

„Když jsme se s paní Řehulkovou bavili o úvěru, konstatoval jsem, že bychom se měli společně podívat i na další smlouvy, které souvisejí s domácností a nemovitostí. Rekonstrukcí koupelen se totiž zvedla hodnota domu a mohlo by dojít k podpojištění.“ Tento stav je častým jevem pro mnoho českých domácností, a proto finanční poradce OVB věděl, na co si dát pozor. Smlouvy manželů Řehulkových byly již poměrně zastaralé, a tak je na doporučení Tomáše Jakubíka zaktualizovali a doplnili i další pojistná rizika. „I když klientka říkala, že se u nich za celý život nikdy nic nestalo, tak jak se u nás na Moravě říká… náhoda je sviňa a nevyplatí se tato rizika podceňovat. Vzpomínám si, že tenkrát jsem Řehulkovým důležitost tohoto pojištění vysvětloval opravdu důsledně.“

Řehulkovi dali na pana Jakubíka a aktualizace pojištění opravdu nebyla zbytečná. V červenci 2019, zrovna když byl Tomáš Jakubík na dovolené v Maroku, mu začal téměř nonstop vyzvánět telefon. Na druhém konci Řehulkovi a velký problém. „Včera u nás byli hasiči, máme ohořelou půlku domu, auto je na uhel a všude doma kouř. Co máme dělat?“ Celý požár vznikl již od zmíněného auta. Patřilo Vojtovi, synovi manželů Řehulkových a vinou závady na elektroinstalaci přeskočila jiskra a začalo hořet.

Nejdříve samotný vůz, následně fůra dříví vedle, plot, garážové stání, a nakonec zvenku i dům. Plameny šlehaly až do prvního patra, na jeho úrovni byla teplota až 1200 C. Naštěstí se ale nikomu nic nestalo, možná i díky velkému štěstí. „Děda se v noci vzbudil, šel do koupelny a cítil nějaký divný zápach, jako kouř. Šel se pro jistotu podívat ven a začal křičet, že hoří auto. Okamžitě jsme všichni vyběhli ven a snažili se svépomocí hasit a zachránit co se dalo. Ale brzy nám došlo, že jen s kýblem a hadicí jsme na tento živel krátcí. Hned jsme proto volali hasiče, kteří požár uhasili,“ vzpomíná Simona Řehulková.

Požár se naštěstí nedostal dovnitř domu, ale i tak napáchal spoustu škod. Mimo jiné kvůli popraskaným oknům či zakouřenému interiéru. „První dny po požáru nám shodou okolností začala dovolená, kterou jsme strávili v altánu na zahradě,“ vzpomíná klientka OVB. „Doma se nedalo bydlet, byl tam ohromný zápach z ohořelé ipy, vyklízeli jsme a dávali jsme to v rámci možností do pořádku.“ Ale jedno z připojištění naštěstí myslelo i na tato poškození domu kouřem.

Vyplacení peněz z pojištění se ale táhlo téměř tři měsíce, dlouho se čekalo nejen na výrobu nových oken, ale také na zprávu od technika. „Já ze své pozice jsem pak taky urgoval v pojišťovnách rychlé zaplacení pojistného plnění a pomáhal s tímto případem,“ vzpomíná Tomáš Jakubík. „A nakonec to dopadlo tak, že byly aktivovány pojistky za domácnost, nemovitost i za auto, takže Řehulkovi měli dostatek peněz na pokrytí vzniklých škod. Jakmile dorazila zpráva technika, měli klienti plnění do dvou dnů na svém účtu.“ Znovu jsme se přesvědčili, jak je důležité mít správně nastavená pojistná rizika i pojistné částky. „V kritické situaci se ukázalo, že byla pojistka díky panu Jakubíkovi správně nastavená,“ uzavírá Simona Řehulková.