Spojuje nás společná filozofie
|
Kooperativa s OVB spolupracuje již od roku 1995. Co uděláte pro to, aby se tato spolupráce dále úspěšně rozvíjela?
Jsem si vědom toho, že OVB je jedním z našich nejvýznamnějších partnerů. Spojuje nás společná filozofie - spokojený klient. Nikdy jsme se netajili tím, že základem našeho podnikání je poskytnout zákazníkům ty nejlepší produkty a služby a nabídnout jim rovněž perfektní servis. Nechceme být nejlevnější, ale nejlepší pojišťovnou v oblasti služeb. Kvalita a rychlost servisu pro klienty je a bude základem našeho úspěchu. To potvrzuje přes dva miliony spokojených zákazníků, kteří dlouhodobě využívají našich služeb. Velmi důležitým bodem strategie je rovněž vybírat si partnery, kteří kladou na vztah s klientem stejný důraz jako my. Jsem rád, že tento náš pohled má k celkové "proklientské" strategii OVB velmi blízko, a díky tomu už tak dlouho úspěšně spolupracujeme. Na tuto tradici bych rád navázal a zajistil maximální kvalitu servisu jak pro klienty, tak pro finanční poradce OVB.
Obě společnosti mají celorepublikovou působnost. Mají konzultanti OVB nějaké partnery v regionech, nebo musejí případné poradenství řešit s vaším týmem v Praze?
Kooperativa má skutečně širokou obchodní síť, máme přes tři sta poboček, a můžeme tedy našim významným partnerům nabídnout regionální podporu a poradenství. Naší velkou výhodou jsou pozice regionálních Key account managerů, kteří působí ve všech našich osmi agenturách a zajišťují podporu konzultantům OVB v daném regionu. To znamená, že vaši poradci mají podporu nejen v rámci generálního ředitelství, ale zároveň také v rámci agentur v regionu, ve kterém působí. Díky tomu lze jít při řešení problémů či nabídek více do hloubky a respektovat místní specifika a konkrétní okolnosti.
Připravujete nějaké změny produktového portfolia nebo nové služby?
Trh se mění a my musíme s ním. Není to jen využíváním nových nástrojů, jako je elektronická komunikace, ale všechno se zásadně zrychluje, klienti jsou daleko náročnější než dříve, ale zase dokážou ocenit kvalitu. Naše produktové úpravy a novinky jdou - kromě již zmíněného důrazu na kvalitu - v zásadě třemi směry. Snažíme se, aby i tak složitá oblast, jako je pojištění, byla pro klienta srozumitelná a on věděl, co přesně za své peníze dostává. Příkladem toho je třeba jednoduché pojištění malých podnikatelů a živnostníků START, kde stačí deset minut a odpovědi na pět otázek, poté je smlouva uzavřena. Dalším směrem je flexibilita - klient může v životním pojištění, ale i v pojištění vozidel s produkty operativě pracovat, měnit rizika a upravovat je podle aktuální potřeby. Třetí směr vývoje je pak snaha o snížení byrokracie a papírování jak pro pojišťovnu, tak pro zákazníky. U nás dnes stačí v zásadě tři smlouvy - životní pojištění pro celou rodinu, společné pojištění nemovitosti a domácnosti a komplexní pojištění vozidla, tedy havarijní, povinné, asistenční služby i všechna potřebná připojištění. Za poslední dva roky jasně vidíme, že klienti všechny tyto věci chtějí a oceňují...